H | |||
hachi | οκτώ | 八 | |
hai | ναι | ||
hajime | έναρξη | ||
hakama | παραδοσιακή Ιαπωνική ενδυμασία. Φοριέται στο Aikido πάνω από το gi. | 袴 | |
hanmi | θέση του σώματος στη βασική στάση του Aikido ( han=μισό + mi=σώμα) | ||
hanmi handachi waza | τεχνικές κατά τις οποίες ο επιτιθέμενος (uke) βρίσκεται σε όρθια στάση (tachi waza) ενώ ο αμυνόμενος (nage) βρίσκεται σε καθιστή στάση (suwari waza) | ||
happo | οκτώ κατευθύνσεις | ||
hara | στομάχι | ||
hasso gamae | θέση φύλαξης όπου το όπλο (πχ bokken) βρίσκεται στο ύψος του ώμου. | ||
hidari | αριστερά (δεξιά: migi) | ||
hiji | αγκώνας | ||
hiji dori | πιάσιμο του αγκώνα | ||
hiji kime osae | τεχνική καθήλωσης στον αγκώνα | ||
hiza | γόνατο | ||
hombu | κεντρικά | ||
Hombu dojo | κεντρικό dojo του Aikido στο Tόκιο | ||
I | |||
iaido | η τέχνη του τραβήγματος του Ιαπωνικού σπαθιού. | ||
ichi | ένα | ||
iie | όχι | ||
ikkyo | η πρώτη τεχνική καθήλωσης | ||
ikkyo undo | άσκηση πάνω στη βασική κίνηση του ikkyo | ||
ippon | ένας βαθμός, ένα σημείο | ||
irimi | εισχώρηση | ||
irimi nage | εσωτερική ρίψη | ||
J | |||
jiyuwaza | ελεύθερη εξάσκηση | ||
jo | ξύλινο κοντάρι (περίπου 127.5 εκατοστά) | ||
jodan | υψηλότερο επίπεδο. Στο σώμα η περιοχή πάνω από το στήθος. | 上段 | |
jodan tsuki | ευθύ κτύπημα στο κεφάλι | ||
jo dori | άμυνα έναντι επιθέσεων με jo | ||
ju | δέκα | 十 | |
jujigarami | πτώση με σταύρωμα των χεριών (ju=δέκα=十) | 十字がらみ | |
K | |||
kaeshi | βλέπε gaeshi | ||
kai | όμιλος, σύλλογος | ||
kaiten | περιστροφή (kai=στροφή, περιστροφή + en=κύλιση) | ||
kaiten nage | περιστροφική ρίψη | ||
kamae/gamae | στάση φύλαξης | 神座、上座 | |
kamiza | το μέρος ενός dojo στο οποίο τιμητικά υπάρχουν μια καλλιγραφία της τέχνης του Aikido και μια φωτογραφία του ιδρυτή Morihei Ueshiba. Κατά την είσοδο και έξοδο από το dojo ένας μαθητής υποκλίνεται προς την kamiza. | 上座 | |
kampai | πρόποση, εις υγεία | ||
kanji | ιδεογράμματα | ||
Kashima shintoryu | σχολή παραδοσιακής ξιφασκίας | ||
kata | ώμος, μία πλευρά, μόνος, φόρμα (πχ jo kata) | ||
katadori | πιάσιμο του ώμου | ||
katadori menuchi | πιάσιμο στον ώμο με ακόλουθο κτύπημα στο κεφάλι | ||
katamewaza | τεχνικές καθήλωσης, ακινητοποίησης (αντίθετο nagewaza) | ||
katana | το Ιαπωνικό σπαθί (λέγεται και ken) | ||
katate | τεχνική με το ένα χέρι | ||
katatedori | πιάσιμο του καρπού | ||
katate ryotedori | πιάσιμο του ενός χεριού (=katate) με τα δύο χέρια (=ryote) | ||
Katori shintoryu | παραδοσιακή σχολή ξιφασκίας | ||
kazu | αριθμός. (ichi=ένα, ni=δύο, san=τρία, shi=τέσσερα, go=πέντε, roku=έξι, shichi=επτά, hachi=οκτώ, kyu=εννιά, ju=δέκα. ju ichi=έντεκα, ni ju=είκοσι, hyaku=εκατό, sen=χίλια) | ||
keiko/geiko | εξάσκηση, εκπαίδευση | ||
keikogi | ενδυμασία εξάσκησης | ||
ken | σπαθί (βλέπε katana) | ||
ki | πνεύμα, ζωτική ενέργεια | ||
kiai | εξωτερίκευση ενέργειας | ||
kihon | βασικός | ||
kihonwaza | βασικές τεχνικές | ||
kime | συγκέντρωση | ||
kiri/gir | κόβω | ||
kirikaeshi | τεχνική με σπαθί, κόψιμο με περιστροφή | ||
kohai | ο νεώτερος (ko=τελευταίος + hai=(συμ)μαθητής) μαθητής (sempai=παλαιότερος μαθητής, dohai=ισόβαθμος) | ||
kokyu | αναπνοή | ||
kokyuho | ασκήσεις ελέγχου και ενδυνάμωση3ς βασισμένες στην αναπνοή | ||
kokyunage | ρίψη με μία αναπνοή | ||
koshi | γοφός, λεκάνη | ||
koshinage | ρίψη από τον γοφό | ||
kote | καρπός | ||
kotegaeshi | τεχνική ρίψης με περιστροφή του καρπού | ||
kubi | λαιμός | ||
kubishime | στραγγαλισμός | ||
kumi | ζευγάρι ασκουμένων | ||
kumijo | τεχνικές όπου και οι δύο αντίπαλοι κρατάνε jo | ||
kumitachi | τεχνικές όπου και οι δύο αντίπαλοι κρατάνε σπαθί (bokken) | ||
kyo | αρχή, εκμάθηση, διδασκαλία | ||
kyu | χαμηλή βαθμίδα πριν τη μαύρη ζώνη. | ||
kyudo | ο δρόμος της τοξοβολίας | ||
L | |||
(L δεν χρησιμοποιείται στην Ιαπωνική γλώσσα) | |||
Πηγή:
AIKIDO The Way of Harmony, John Stevens, Shambhala 1985
AIKIDO And The Dynamic Sphere, A. Westbrook, O.Ratti, 1997
AikiFAQ
Το νέο μας dojo μας βρίσκεται στο Αιγάλεω, Λ.Αθηνών 261 & Θηβών στον 2ο όροφο απέναντι από το Public πρώην Media Markt (επάνω από το City Car Center). Το dojo μας εξυπηρετεί και μαθητές από τους γειτονικούς δήμους όπως το Περιστέρι, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγ.Βαρβάρα αλλά και πιο απομακρυσμένους δήμους όπως Ήλιον, Σεπόλια, Καλλιθέα, Μοσχάτο, Πειραιά, Κερατσίνι, κα.
Ο χώρος εξάσκησης (τατάμι) είναι ενιαίος, και οι μαθητές μας χρησιμοποιούν τα ξεχωριστά αποδυτήρια ανδρών και γυναικών.
Πριν περιηγηθείτε στις σελίδες του website μας κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook ώστε να μαθαίνετε άμεσα τα νέα μας!